onsdag 28 maj 2008

Gäddsafari låter ganska kul!

Läser i dagens aftonblad att man kan simma på Gäddsafari i dalarna. En nog så rolig idé tycker jag. Jag har själv haft planer på liknande safaris för hugade turister. Men min plan var lite mer extrem. Det var att ta intresserade dykare ut i Öresund när sillstimmen är som tätast på hösten, för att dyka i dessa enorma sillstim. Det är en upplevelse utöver det vanliga. Det är inte för den ovane dykaren, för sillstimmen kan ge intrycket av att allting är i kaos under vattnet. Dessutom är vattnet såpass klart i Öresund att det faktiskt är värt att göra det!

Någon som känner sig manad?

gäddsafari i Dalarna

3 kommentarer:

Rebecka sa...

Sillstim ger intryck av kaos? Du menar inte fittstim? Tror du skulle trivas bättre med oss.

Frank Bonnevie sa...

Så lätt luras jag inte Rebecka! Jag har jobbat hårt på min image som torrboll hela mitt liv.

Rikframtid sa...

Det låter ju inte helt fel :)