tisdag 27 maj 2008

En mogen kvinna med dotter och sexblogg

Nu har jag varit på dejt och det var första gången som jag själv faktiskt har avbrutit en dejt och inte velat fortsätta. Vi träffades på en populär dejtingsite och hon verkade trevlig med intresse för det mesta i vår herres hage. När vi väl träffades som överenskommet vid Citadellet, så visade det sig att hon nog inte var femtioårsåldern som hon sagt, utan närmare 60. Men jag tänkte inte låta det komma i vägen för ett förhållande om det visade sig att hon var trevlig. Jag hade fixat fika som vi kunde inmundiga på någon av alla bänkar som finns i området. Det var trevligt i fem minuter, sedan visar det sig att hon har planerat att dottern skall komma och vara med. Det tyckte jag var ganska opassande, med tanke på att jag hade tänkt mig en dejt på tu man hand. Men nu med facit i handen, så här trettio minuter senare, kan jag bara säga att det var bra att det blev som det blev. Det visade sig att kvinnan bloggade och hade flera tusen läsare i veckan. Bloggen handlade uteslutande om hennes sexliv och hennes älskare (som alla var högst sporadiska). Jag kände mig oerhört obekväm av att sitta och lyssna på detta tillsammans med hennes dotter, som också bloggade om sex (fast även annat också). Så jag sa att jag nog inte trodde på oss två; och hon svarar att det hade aldrig varit hennes avsikt att ha ett förhållande med en man på ett reningsverk.

6 kommentarer:

Rebecka sa...

Men hur såg dottern ut?

torgust sa...

Tack för att du berättar om din dejt! Var kan jag läsa moderns och dotterns version?

Rebecka sa...

Är vi tre personer som går runt på varandras bloggar? Det här är stort...

torgust sa...

Ja, Landskrona, Stockholm och Umeå i skön förening.

Frank Bonnevie sa...

Jag tror inte att hon har skrivit om den, för den var aldrig inne.

Rebecka sa...

Dottern då?