söndag 5 december 2010

Sossarnas kriskommission

Jag måste säga att jag blir bestört när man förstår hur lite tongivande företrädare för vårt största svenska riksdagsparti förstår av verkligheten. Morgan Johanssons kriskommission har inte fattat någonting. Bensinskatt kan inte ha berört särskilt många väljare söder om Ljungan, det är i alla fall min känsla. Jag själv är storkonsument av drivmedel och det påverkade inte mig ett dugg. Att tro att småsaker som kriskommissionen lagt fram i sin "faktarapport" är problemet visar på att man inte lever ibland "verklighetens folk".
Att man inte tror att väljare tänker, verkar vara sossarnas stora fel. Förmögenhetsskatten är ju bara dum, som den presenterades, det fattade folk och drog öronen åt sig, oavsett om man skulle betalt den skatten eller inte.

Uppenbarligen har både Mona Sahlin(människa, var titeln viktigare än politiken?) och Urban Ahlin begripit hur det ligger till. Synd att det inte stridit för det....eller var det tur? Eller trodde Urban Ahlin att personalen på amerikanska ambassaden hade rösträtt i Sverige?

Dock ska det sägas att detta var första rapporten från Kriskommissionen och som fått namnet "faktarapport". Det kommer kanske mer intressant längre fram.

Sahlin och Ahlin på väg ut....Morgan Johansson och kompani på väg in? Jubla månde regeringen?

Inga kommentarer: