måndag 19 januari 2009

Musikhjälpen

Detta inlägget kan tyckas lite senkommet, men eftersom det inte verkar finnas några andra som kommenterat P3´s "Musikhjälpen" i någonsomhelst negativ ton förutom Barbro Hedvall, men hon är för fin för att nämna P3, i mer än några bisatser. Hallå Barbro, P3 spenderar licenspengar, vad de sysslar med är viktigt att uppmärksamma!

En kort bakgrund: P3 kom på, att det rätta sättet att använda 6 dygns sändingstid (och därmed licenspengar) är att spärra in 3st personer som i en glasbur utan mat i 6 dagar. Det hela gick ut på att samla in pengar till flyktingar, tror jag.

Jag tycker följande: Public service-uppdraget, innebär inte insamlingsgalor till förmån för radiohjälpen. Jag tycker vidare att de insamlade 3 miljoner kronorna är ett sådant fantastiskt fiasko, att de ansvariga bara utav den anledningen borde ställa sina stolar till förfogande. I övrigt tycker jag att sändningarna följer (som Hedvall skriver)typiskt P3 mönster, där substans helt saknas nuförtiden.

Det är dags att något görs åt P3!

Hedvall

3 kommentarer:

Unknown sa...

Var det månne Nonsensakuten som fick skrivkrampen att lossna för Herr Bonnevie? Kul. Har läst några av dina tidigare inlägg och finner dem intressanta. Den där blindträffen med sexbloggskvinnan var en jätterolig text.
Hoppas att du bloggar mer frekvent nu.
Mvh Mattias - http://nonsensakuten.blogg.se

Frank Bonnevie sa...

Tja, jag har gått och retat mig på Musikhjälpen ett tag och har undrat hur den har lyckats gå så okommenterad. Jag gjorde några riktade sök och hittade till Nonsensakuten, som jag fortfarande hittar guldkorn i. Lite ära till Nonsensakuten! Tack för tipset om Kalle Lind, har ju längtat efter något mer matnyttigt av honom sedan Hej Domstol! tog slut.

En sak att påpeka om denna blogg, är att allt inte nödvändigtvis behöver tas bokstavligt.

Frank Bonnevie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.